poniedziałek, 2 września 2013

Comber czekoladowy

Jedno z ulubionych ciast mojego męża. Gości na stole przy każdej większej okazji, ale sprawdza się też idealnie jako typowe ciasto na niedzielę. Z braku typowej dla combra pół okrągłej foremki, piekę go w zwykłej keksówce - ale niedługo się to zmieni ;) Ciasto pięknie rośnie i jest wilgotne, dzięki czemu dłużej zachowuje świeżość.


Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 3 łyżki kakao
  • 3/4 - 1 szklanka cukru
  • 250g masła
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 łyżki wody
  • aromat rumowy


Masło, cukier, wodę i kakao rozpuścić w rondelku na wolnym ogniu. Zdjąć z palnika, i w gorącą masę wmieszać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i aromat. Do ciasta dodawać po kolei żółtka. Białka ubić na sztywną pianę, delikatnie połączyć z ciastem. Foremkę wysmarować masłem, obsypać bułką tartą. Przelać ciasto. Piec w 180*C przez ok 45 minut lub do suchego patyczka.
Wystudzone ciasto można udekorować polewą czekoladową lub cukrem pudrem.







1 komentarz :

  1. JA nie mogę do Ciebie wchodzić na bloga !! :D Bo od razu ssie mnie ! Takie cuda robisz :D
    Och żebym ja miała taką rękę do gotowania / pieczenia :( :D
    Buźka

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...