poniedziałek, 10 czerwca 2013

Sernik na zimno (na serkach homogenizowanych)

Przyznaję się bez bicia, że jest to mój pierwszy sernik na zimno.
Obawy były wielkie, czy wyjdzie, bo w zasadzie cały przepis był moją improwizacją :)
Jak widać, dałam radę :)
Sernik wyszedł pyszny, dietetyczny - cukier dodany jedynie do ciasta biszkoptowego.



Składniki na biszkopt o średnicy 28cm :

szklanka mąki (nawet niepełna)
szklanka cukru
3 jajka
1/3 szklanki wody
łyżeczka cukru waniliowego
łyżeczka proszku do pieczenia (można pominąć)

Składniki na masę:

800g serka waniliowego homogenizowanego (u mnie President)
3 galaretki truskawkowe
3 łyżeczki żelatyny
800g truskawek



Białka oddzielić od żółtek.
Z białek i cukru ubić sztywną pianę. Wymieszać z mąką, żółtkami, proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym. Dolać 1/3 szklanki wody i zmiksować.
Gotowe ciasto wylać do formy w której będzie sernik. Można dno wyłożyć papierem do pieczenia - łatwiej będzie można wyjąć biszkopt. Piec w temperaturze 200*C przez ok 17 minut. Wystudzić w formie.
Mój blat wyrósł za bardzo (przez proszek do pieczenia) dlatego go przekroiłam i wykorzystałam tylko 1 część.

Zagotować 1,5 szklanki wody.
W 1 szklance rozpuścić 2 galaretki, w połowie szklanki rozpuścić 3 łyżeczki żelatyny. Poczekać, aż przestygną - żelatyna szybciej.



Dno formy wyłożyć folią spożywczą, podobnie boki, tak by masa serowa i galaretka nie wypłynęły.

Truskawki oczyścić. Część przekroić na połówki i ułożyć w formie.  Pół kilo truskawek zmiksować blenderem na mus. Resztę truskawek odłożyć do dekoracji.

Serki homogenizowane zmiksować na puszystą masę, dodać przestudzoną żelatynę i chwilę miksować do połączenia składników. Wylać masę na biszkopt. Wstawić do lodówki.

Zmiksowane truskawki połączyć z przestudzonymi galaretkami. Masa będzie bardzo wolno tężała.

Po ok. 30 minutach sprawdzić czy masa serowa się ścięła. Jeśli pod palcem jest elastyczna, można powoli łyżka po łyżce wylewać na nią mus truskawkowy. Wstawić do lodówki.

Pozostałą galaretkę rozpuścić w ok 400ml wrzącej wody. Poczekać aż wystygnie.
Na ścięty mus truskawkowy rozłożyć pozostałe truskawki, zalać chłodną galaretką. Wstawić do lodówki na całą noc.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...