niedziela, 2 czerwca 2013

Tarta truskawkowa z kremem budyniowym

Szybka w wykonaniu, jeszcze szybciej znika ze stołu.


Składniki:
 Ciasto:

250g maki pszennej
150g masła
1 żółtko (białko odkładamy)
szczypta soli
100g cukru
2 łyżki mleka


Dodałam do ciasta 2 łyżki gorzkiego kakao - stąd ten ciemny kolor.


Krem budyniowy:

0,5 szklanka cukru pudru
0,5 szklanka mąki
2 żółtka
0,5 litr mleka
laska wanilii
125g masła


Wszystkie składniki na ciasto szybko zagnieść i jeśli ciasto jest klejące włożyć do lodówki na pół godziny, a jeśli nie wyłożyć formę (u mnie o średnicy 22cm) ciastem i boki dość wysoko na około 4 cm. Nakłuć gęsto widelcem posmarować białkiem i wstawić do nagrzanego pieca na 180°C i piec przez 20 minut. Wyjąć z pieca, ostudzić, nie wyjmować z formy.

Żółtka ucieramy z cukrem pudrem i mąką, powoli wlewając 3/4 szklanki zimnego mleka. Pozostałą część mleka gotujemy mieszając ją z masłem wanilią. Masę żółtkową powoli wlewamy do mleka, mieszamy i gotujemy, aż masa zgęstnieje (ciągle mieszamy). Masa powinna mieć konsystencję gęstego budyniu. Ostudzić krem. Na cieście rozłożyć pokrojone truskawki, położyć na nie krem budyniowy i przykryć go truskawkami. Można też zalać tężejącą galaretką.

Tak wyglądało ciasto zaraz po przygotowaniu, jeszcze w lodówce - zdjęcie średniej jakości, ale jedyne jakie zdążyłam zrobić, zanim moi chłopcy się do niego dorwali :))


1 komentarz :

  1. No kochana - na pewno będę tu wpadać częściej :) Takie pychotki jak ty tu wyczyniasz.... mniam...
    PS. zapraszam do mnie na również raczkującego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...