wtorek, 28 maja 2013

Francuskie ślimaczki

Idealne na imprezowy stół. Proste w wykonaniu i niesamowicie smaczne. Zawsze jako pierwsze znikają ze stołu.

-ciasto francuskie
-keczup pikantny
-kilka pieczarek
-cebula
-żółty ser starty
-zioła (np. do pizzy)
Ciasto rozmroziłam i lekko rozwałkowałam, pieczarki starłam na tarce, celublę drobno posiekałam i udusiłam na łyżeczce oliwy z pieczarkami - doprawiłam solą i pieprzem (na pikantnie bo ciasto jest mdłe). Ciasto posmarowałam keczupem, posypałam ziołami, rozłożyłam na całości wystudzony farsz pieczarkowo, cebulowy i posypałam startym serem. Zawinęłam ciasto dłuższymi bokami do środka, tak by po środku obie roladki się spotkały. Pokroiłam na plastry ok 1cm, położyłam na blaszce pokrytej papierem do pieczenia i piekłam w 200*C przez ok 15 min.
Farsz może być dowolny- mięsny bądź wege. Ważne, by był dość suchy (dobrze odparowany) inaczej ciasto za bardzo się rozmięknie i może się nie upiec.

3 komentarze :

  1. Fajne, mam niedługo imprezę rodzinną z dużą ilością gości, więc warto wypróbować. Powodzenia w prowadzeniu bloga! Będę zaglądać :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. hej :) bardzo lubię ciasto francuskie na wszelakjie sposoby, a Twój przepis jest bardzo ciekawy! pozdrawiam, ewa.renata

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja polecam ciasto francuskie z serkiem ziołowym kanapkowym a do tego szynka lub salami :) ale to też wypróbuje na najbliższą duuuuużą impreze :D Sąsiadka ;p

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...